Branding

4 belangrijke elementen in merkontwikkeling

By 14 februari 2019 No Comments

In de ontwikkeling van een merk, spelen vier elementen een belangrijke rol

 

1) Missie + visie

Een duidelijke missie waarom je jouw bedrijf bent gestart en een visie waar je in de toekomst naartoe wilt. Deze kunnen groot zijn (je gaat de wereld veranderen) of klein (je lost een klein, irritant probleem op), zolang ze maar trouw blijven aan je merk.

2) Doelgroep

Beschrijf wie je klanten zijn en waarom zij je nodig hebben (bijvoorbeeld hoe jouw producten of services hun problemen oplossen).

3) Brand personality

Maak een lijst van 3-5 bijvoeglijke naamwoorden die uw merk beschrijven. Dit zal de toon zetten voor het ontwerp en schrijven. Ben je verfijnd of eigenzinnig? Klassiek of trendy? Soms beginnen we dan ook met te vermelden welke woorden niet bij jouw merk passen.

4) Kernwaarden

Is jouw bedrijf behoudend en solide of wil je baanbrekend en grensverleggend zijn als het gaat om de stijl van je onderneming? Wil je gezien worden als een bedrijf met gevoel voor humor en een speelse kant, of zou dat te onprofessioneel zijn? Hoe is de cultuur binnen het bedrijf? Zijn er strikte kledingvoorschriften en is de sfeer formeel, of zijn de werknemers vrij om in hun spijkerbroek naar het werk te komen?

buro brugge | Ontwerpers voor online & offline communicatie