Facebook adverteren: 13 tips & tricks

By 13 maart 2019 No Comments

Facebook is en blijft een belangrijk advertentiekanaal

Facebook is een belangrijk marketingkanaal om fans aan je te binden en nieuwe klanten te inspireren en mag niet ontbreken binnen je advertentiestrategie social media. Maar met een een eenvoudige advertentie waar geen strategie achter zit, haal je nooit het maximale resultaat. Daarnaast is het belangrijk om killer content te produceren want alleen dan wek je de interesse bij potentiële klanten. Facebook telt meer dan 20 miljoen adverteerders dus adverteren is nog nooit zo concurrerend is geweest als nu.

13 tips om alles uit je Facebook advertentie te halen

  1. Zorg ervoor dat je website geoptimaliseerd is voor mobiele apparaten – bekijk hier ons werk
  2. Zorg ervoor dat je Facebook pagina er tiptop uitziet, dus het logo en banner aangepast aan de juiste afmetingen, alle informatie up-to-date is, verouderde berichten met slechte fotografie verwijderd zijn. Kortom, zorg ervoor dat je pagina een prachtig visitekaartje is!
  3. Focus op mobiele apparaten zoals smartphones en tablets
  4. Maak aangepaste doelgroepen aan die bij jouw bedrijf passen
  5. Maak gebruik van emoticons om een hogere betrokkenheid te genereren
  6. Cluster campagnes per interessegroep
  7. Label je advertentie url’s (Google url builder)
  8. Maak verschillende advertenties en wissel af.
  9. Blijf testen en optimaliseren. Facebook Ads hebben maar een levensduur van 48-96 uur.
  10. Maak gebruik van de sociale context (vrienden van fans)
  11. Zet sponsored stories in om vrienden van fans te bereiken
  12. Zet sponsored stories in om engagement onder huidige fans te verhogen
  13. Gebruik de Facebook Business Manager zodat je gemakkelijk veel variaties kan uploaden

5 belangrijke tips in je Facebook content strategie

Content is de verzamelnaam voor tekst, beeld en geluid of een mix daarvan. Je kunt bij content denken aan video’s, artikelen, infographics, animaties, foto’s en geluidsfragmenten, maar bijvoorbeeld ook aan augmented reality. Onze 5 tips:

  1. Stel een vraag aan het einde van een bericht, dit levert je een stijging van 100% in reacties op
  2. Kortere berichten genereren tot 60% meer betrokkenheid
  3. Foto’s zijn verantwoordelijk voor 93% van alle betrokkenheid met gebruikers
  4. Video’s krijgen voorrang in het nieuwsoverzicht
  5. Het gebruik van video stijgt jaarlijks met 758%

en 6 Facebook feiten

  1.  75% van alle betrokkenheid bij een bericht vindt plaats in de eerste 5 uur
  2. 35% van alle Facebook-fans vond een pagina leuk om mee te doen aan een actie
  3. Bedrijven die snel reageren op berichten, open communiceren met hun fans ontvangen 3,5 keer meer interactie
  4. Fans vinden het leuk om regelmatig updates te ontvangen
  5. Eén op de vier personen die Facebook gebruikt verwacht bij een klacht binnen een uur een reactie
  6. Vrijdag is de beste dag voor interactie

Bronnen: salesgids.com, kersvers.nl

 

Adverteren op Facebook is van belang voor ieder bedrijf om in contact te blijven met klanten. Goed ingerichte advertentiecampagnes kunnen nieuwe fans genereren en contact behouden met oude klanten. Heb je interesse om je bedrijf via Facebook te promoten, dan willen wij jou graag helpen om het maximale uit je budget te halen. Neem contact met ons op om alle mogelijkheden te bespreken.

buro brugge | Ontwerpers voor online & offline communicatie